Över 1 år och mer en 9 månader. 

Det finna något som kallas magkänsla. En känsla som man bär inom sig som man måste tro på. En magkänsla säger inte allt, den ger inte alla svar och den är inte alltid korrekt. Jag gick på magkänslan och försökte förstå och tolka min kropp. Jag vill att hela jag ska vara överens om en och samma sak innan jag kan gå in helhjärtat i någonting som jag älskar och lever för. Jag vill att det ska bli rätt från början. Jag vill att jag ska känna mig säker på det jag gör. Jag vill att min kropp är redo för det min hjärna har varit redo för hela tiden. Det tog dagar, veckor och månader innan HELA jag var beredd och redo att ge 100%. 

Det finns inget facit på det jag gått igenom. Det finns bara riktlinjer och på ett ungefär när man ska vara spelklar. Det är så individuellt från person till person. Det är så mycket som ska klaffa och gå rätt till från början. Jag själv satte ett mål för mig själv när jag skulle vara på banan igen. Jag nådde målet som var att jag skulle vara på planen och ”spelklar” efter 8 månader efter min operation. Jag hade kunnat spelat betydligt mer matcher i nuläget en jag har gjort men JAG gav mig själv mer tid för att bli ännu starkare och ge min kropp ytterligare tid att läka o stärkas. 

Ca 9 månader efter operationen har jag gjort min första match. Spelade 22 minuter med vårat F19 lag igår (måndag) och det var en oerhört skön känsla att äntligen gå för fullt igen och känna vinnarskallen inom mig på planen igen. I nuläget skiter jag i om jag var värdelös utan jag är bara så otroligt glad att jag äntligen är igång igen. Nu ska jag bara se framåt och ta match för match och kriga mig uppåt och komma tillbaka till den form som jag var i innan allt detta hände.  
KRAAAM 

En reaktion till “Över 1 år och mer en 9 månader. 

  1. Ja livet kan spela oss ett spratt ibland men om man har siktet riktat framåt så brukar man komma rätt. Du har hittat dit sätt att komma vidare å tro på det BRA!!.. Å det är alldeles rätt att skynda lagom så att det funkar bra på alla sätt. Du ska veta att du har många bakom dej som tror på det du har åstakommit å är inponerade av det du gör å har gjort alldeles fantastiskt,vilket driv du har. Jag är med dej hela tiden men jag tor du vet även om jag inte är det personligen så finns jag hos dej gumman.Se framåt den ljusa tiden i fler pesperktiv.(JAG VILL JAG TROR JAG KAN!!!… )Många kramar från/M.

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar